lørdag den 14. maj 2011

Reklamer forsøger at nå amerikanere over 55

Gennem årtier har læren i USA været, at det er de unge, der er købelystne. Og det er de unge, hvis forbrug det er muligt at ændre. Det kan være.

Men amerikanske firmaer er nu begyndt at henvende sig til det ældre publikum i deres reklamer. Det er folk over 55 år.

Det skriver avisen New York Times.

Kellogg's og Skechers er blandt de virksomheder, som nu forsøger at nå ud til det ældre publikum med deres kommercielle budskab.

"På en måde er de den ideelle forbruger. De har penge, de bruger medierne meget, og de har stadig en tro på fremtiden," siger Stephanie Pappas fra reklamebureauet BBDO NY om de grånende amerikanere.

Eksperterne mener, at skiftet over mod ældre forbrugere skyldes, at, ja, de råder over flere penge. Desuden er en voksende andel af den amerikanske befolkning ældre.


Læs New York Times-artiklen:
http://www.nytimes.com/2011/05/14/business/media/14viewers.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar