mandag den 18. oktober 2010

Skål hos Starbucks

Cafekæden Starbucks - det handler kun om kaffe på alle mulige specielle måder. Ikke sandt? Jo, men ikke så meget længere:

I et forsøg på også at lokke kunder i butikken - så at sige - sidst på dagen begynder amerikanske Starbucks ligeledes at friste med lokal vin og øl.

Og skulle der være en skive lokal ost til, så lader det sig også gøre.

Det skriver avisen USA Today.

Starbucks fylder 40 år i 2011 og synes, at tiden er inde til en makeover. Og det til trods for, at koncernen med hovedsæde i Seattle har kontant succes med det hidtidige koncept. Omsætningen er på 15 milliarder dollar (cirka 80 milliarder kroner) årligt.

Ideen om vin, øl og ost er opstået, fordi Starbucks' ledelse opdagede, at 70 procent af salget sker før klokken 14 hver dag. Og hvad så med resten af dagen? Lokalerne står der jo.


Læs USA Today-artiklen:
http://www.usatoday.com/money/industries/food/2010-10-18-starbucks18_CV_N.htm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar