mandag den 21. marts 2011

MIT er blevet bedre til at modtage kvinder

Ingeniørvidenskabens højborg i USA, Massachusetts Institute of Technology (MIT), har gjort markante fremskridt med hensyn i behandlingen kvindelige videnskabelige medarbejdere, uanset det gælder ansættelse, forfremmelse eller støtte til dem.

Det fremgår ifølge avisen Boston Globe af en ny undersøgelse fra universitetet.

MIT-fakulteterne for naturvidenskab og ingeniører har fordoblet antallet af kvindelige undervisere i løbet af det seneste tiår. Men andelen ligger stadig lavt, nemlig under 20 procent.

Lønnen er mere ligeligt fordelt mellem kønnene sammenlignet med en yderst kritisk rapport fra 1999 om kønsmæssig forskelsbehandling på MIT. Og der er flere kvinder i ledende stillinger på universitetet.


Læs Boston Globe-artiklen:
http://www.boston.com/news/local/massachusetts/articles/2011/03/21/women_professors_find_gains_at_mit/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar