mandag den 4. april 2011

MIT fremmer lokal økonomisk vækst

Massachusetts Institute of Technology (MIT), som fylder 150 år, har udklækket en stribe Nobel-pristagere og designet den computer, som førte Apollo til Månen.

Men MIT har også haft enorm betydning for Boston-forstaden Cambridge, for Boston og for det østlige af den amerikanske delstat Massachusetts.

Det skriver avisen Boston Globe.

MIT har fostret en række virksomheder inden for it, naturvidenskab og bioteknologi i lokalområdet. Udviklingen på disse felter har - meget bemærkelsesværdigt - været upåvirket af den økonomiske krise.

"MIT er en en slags drømmeinstitution med hensyn til dets bidrag til denne økonomis sundhed," siger Kenneth Reeves, tidligere borgmester i Cambridge, til Boston Globe.


Læs Boston Globe-artiklen:
http://www.boston.com/news/education/higher/articles/2011/04/04/mit_continues_to_revive_cambridge/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar